maroaccutan

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

ca 3 månader efter isotretionion

Av Anonym - 17 september 2016 10:04

   


Hej! Tänkte det vad dags att göra en uppdatering. Nu är det ca 3 månader sedan jag avslutade kuren. Jag har inga biverkningar kvar vilket jag säkert skrev i förra inlägget också?  Där emot fett hår och det hy. Nu har jag dock börjat med krämen jag fick utskriven som heter Diferin. Det är en a-vitamin kräm som ska hjälpa mot akne och fet hy. Jag hoppas den fungerar! Det var så skönt när man kunde gå en hel dag i skolan och sminket fortfarande satt som det skulle när jag var torr i ansiktet. Nu går jag in på toaletten då och då och antingen duttar av ansiktet med pappersservetter eller sminkar på mig mer puder. Tråkigt!  Aknen där emot som var det stora problemet är det bra med. Inte helt borta men det ät ändå superba. Jag fick panik en dag när jag fått två-tre finnar på kinden så jag bokade en tid på hudmottagningen. Men nu är jag ganska säker på att jag fick finnarna av en smink-produkt som jag fått sämre hud av förut så ska nog boka av tiden för sedan dess har jag inte haft några fler sådana stora. När jag får finnar som den ni ser på hakan är det bara små ytliga röda märken nästan. Det känns knappt i huden alls. Jag tycker min hud har blivit super bra och jag är jätte nöjd! Jag hoppas bara det feta går bort också.  Ärren tycker jag faktiskt också har försvunnit mer och mer. Hurra. Hoppas det går bra för er andra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Presentation

Det här är en blogg om läkemedlet Isotretinoin, som behandlar akne. En medicin som skrämmer många med dess olika biverkningar och jag kommer beskriva hur jag upplever den.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards