maroaccutan

Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

isotretinoin - starterpack - köp detta

Av Anonym - 6 februari 2018 18:42

 

Det här var jag och köpte på apoteket i Fredags. 
isotretinoin, återfuktande nässpray, ögongelé, locobase repair till att smörja in mig samt p-piller som ska vara bra för både akne och PMS. Detta gick på ca 700 kronor. Då har jag fortfarande några askar isotretinoin att hämta och så behöver jag köpa någon superbra och superstor hudlotion som går att använda i både ansikte och på kroppen (detta fick jag på recept förra gången men nu tänker jag köpa på apoteket) och räknar med ca 250 kronor för den. Lepysl har jag ungefär 100 stycken så det ska jag väl inte behöva köpa iallafall. 
Det är ingen billig historia att gå på den här medicinen! Varje besök hos läkaren kostar dessutom 300 kr. Student som jag är så hade jag aldrig klarat mig utan bidrag från min snälla pappa. Det känns lite jobbigt att han ger mig pengar, men som det är just nu är det bara att tacka och ta emot och jag kommer förhoppningsvis kunna glädja honom tillbaka en dag! 

Mina tips till er som liksom jag ska börja med medicinen är att köpa ungefär det jag beskrev ovan. Alla får ju olika biverkningar men förra gången fick jag oerhört torr näsa och näsblödningar - därav nässprayen, sjuukt torra läppar och händer - locobase & lepsyl & handkräm (vilket jag har tusentals också), p-piller är ett MÅSTE när man tar medicinen, annars hade jag inte börjat med det, och ögonen blev väldigt torra och rinniga sist - där kommer ögongelen in. 
Jag fick också anemi (blodbrist) vilket är en av de vanliga biverkningarna - därför har jag blutsaft i kylen. Det är väl ungefär det jag laddat upp med än så länge. Jag kommer fortsätta uppdatera er med tips om jag kommer på mer i framtiden. 

Jo, viktigaste tipset om ni precis som jag börjar ta medicinen nu på våren - solskyddsfaktor! Det gick lång tid innan jag insåg att solen tog även fast det var kallt ute. Jag kunde verkligen inte förstå varför mina händer blev så röda och sved så mycket och mina läppar sved så otroligt när jag varit ute men det löste sig med SOLSKYDD. Så solskydd till läppar och ansikte rekommenderar jag också att ha hemma på en gång. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards