maroaccutan

Direktlänk till inlägg 21 februari 2018

Isotretinoin - 2 veckor av kuren har gått

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

       


Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. 
Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag brukar tycka att det är skönt så länge huden känns "jämn" ( alltså, jämn kommer den aldrig bli pga ärr osv) och jag inte har några finnar som står ut här och där. Det brukar gå skapligt att sminka över med foundation även om det syns igenom lite, men det är värre när de syns och dessutom står ut, då syns det mycket mer. Hoppas ni fattar vad jag pratar om. 

JÄTTEtorr är jag i asniktet också så ska skaffa en bra kräm från apoteket nu så fort som möjligt. Läpparna är det helt okej med, likaså näsan och ögonen. 

Mitt humör är så svårt att veta om det beror på medicinen eller inte eftersom jag var nedstämd redan innan jag började. Jag känner åtminstonde inte att det blivit VÄRRE, så det är nog ingen fara! Jag kan känna att jag blir akut trött ibland dock. 

Hoppas ni har det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Av Anonym - 11 februari 2018 00:48

Heej igen! Idag är jag inne på dag 6 på kuren så nu tror jag några av biverkningarna startat. Jag börjar med ett par bilder på hur huden ser ut idag. Den är fortfarande hyfsat orförändrad, men fortfarande så är det roligt för min egen skull att kunna...

Skapa flashcards