maroaccutan

Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Nykter utgång, ändå bakfull

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

 


Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar jag bara - VARFÖR? Eller, det beror på vart man går, det finns nog ställen där jag inte skulle stå ut nykter. Men jag hade så himla himla roligt igår, hela natten. Jag är ju alltid orolig att vännerna ska tycka att det är jobbigt att ha med sig någon som är nykter men det var inga problem igår utan vi hade lika roligt allihop, EN kille jag pratade med undrade varför jag var nykter och tyckte kanske det var lite konstigt att jag svarade att jag inte kände för att dricka, då han ändå var tvungen att fråga om jag skulle jobba dagen efter, haha. Men annars tror jag ingen tänkte på eller brydde sig om att jag var nykter, och inte jag heller. Jag kanske ska fortsätta såhär hela livet, så slipper man taxin hem sedan också och kan ta egen bil, haha. 


MEN, jag har varit totalt jävla S L U T idag. Jag såg ändå till att sova på eftermiddagen innan jag åkte iväg igår för att jag skulle orka hela natten. Och det gjorde jag, Jag var pigg tills jag kom hem vid 4 och somnade vid 5, Men jag har seriöst inte tagit mig ur sängen idag. Jag har försökt att titta på serie, dokumentärer osv men ögonen har slagit ihop gång på gång på gång. Jag har verkligen inte kunnat hålla ögonen öppna! Fått spola tillbaka och börja om med det jag sett på hela dagen. Knappt orkat svara på meddelanden på telefonen. Det jag gjort emellanåt är att äta för att få lite energi, men det har inte fungerat. Så har mest ätit, sovit, ätit och sovit. Ja, när jag väl fick i mig något. När jag vaknade mådde jag helt illa också precis som om jag hade druckit, Har haft bakishuvudvärk också och fått knapra alvedon. På tal om alvedon, vi ska inte tala om hur jävla ONT jag har i min kropp! I fotleder, knän, höfter. Allt detta MÅSTE jag nästan skylla på medicinen? Eller vad ska jag skylla på? Jag menar jag har varit vaken halva nätterna förut och har aldrig känt såhär. Jag har varit vaken halva nätterna OCH varit jättefull utan att känna såhär. 

Är det någon som har erfarenhet av detta? Någon som äter medicinen? 
Eller som inte äter medicinen? Kan man få en slags bakfylla av att vända på dygnet? 
Som sagt det har jag ju gjort tuuuusen gånger förr utan att det blivit såhär. 
Eller så kanske jag håller på att bli sjuk? 

Det sista jag vill berätta om som biverkning är återigen min HUD, Det går inte, 
När jag kom hem igår.. Jag såg HEMSK ut! Ni vet när ma bränt sig i solen och huden börjar flagna? Så såg det ut på hakan. Har en bild som jag tog i fredags där det syns lite,men det var alltså värre igår. Då kände jag bara "neej, jag kan inte gå ut mer om jag ska se ut såhär". 
Men det löser sig förhoppningsvis. 


 

I övrigt ser jag INTE fram emot en ny vecka. Just nu räknar jag enbart ned till påsk. Det är för mycket ångest relaterat med skolan just nu. Allt jag känner och tänker är "Jag vill inte jag vill inte jag vill inte" och "jag vill hoppa av". Jag kommer såklart inte hoppa av för jag är ju snart klar, men det är så det känns. Jag har en rolig helg att se fram emot men förutom den är det ren och skär ångest fram till påsk. Då tänker jag åka hem till min hemstad och familj och baaara slappna av och andas ut och jag tänker vara där LÄNGE. Har ganska tomt på schemat och någon föreläsning tänker jag att jag kan hoppa över. 
Det är bara att kämpa och kämpa och kämpa tills dess. 

Ha det bra! Puss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Av Anonym - 11 februari 2018 00:48

Heej igen! Idag är jag inne på dag 6 på kuren så nu tror jag några av biverkningarna startat. Jag börjar med ett par bilder på hur huden ser ut idag. Den är fortfarande hyfsat orförändrad, men fortfarande så är det roligt för min egen skull att kunna...

Skapa flashcards