maroaccutan

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Anonym - 22 februari 2016 16:10

 

När jag var hos läkaren inför att jag skulle börja med roaccutan var jag mest rädd för att jag hört att depression var en av medicinens biverkningar. När jag frågade om det tittade hon nästan konstigt på mig, och förklarade att det inte finns några bevisade samband mellan medicinens ämnen och depression. Där emot, förklarade hon, är ju de flesta personer som lider av akne redan deprimerade när de kommer till läkaren, pga aknen. 


Jag var inte deprimerad, jag mådde bra och var glad, jag känner mig nöjd och trygg med mig själv så även om jag känner mig extremt ful ibland med finnarna betyder det inte att jag mår dåligt i övrigt. Men de här två dagarna jag haft nu har varit väldigt dåliga, jag är inte deprimerad, men det jag vill komma till är att jag kan FÖRSTÅ att personer som använt roaccutan har trott att depression har varit en biverkning av medicinen och att den därmed står med på listan av biverkningar. 


Som jag sagt förut hade jag förberett mig mentalt på att jag skulle få en stor uppblossning i början av kuren. Jag hade till och med ställt in mig på att det troligtvis skulle vara svårt för mig att gå på alla föreläsningar i skolan ett tag framöver för att jag inte skulle vilja visa mig. Jag var överlycklig att dag 10 - uppblossningsdagen som jag läst på andra bloggar om, skull sammanfalla med att jag hade sportlov och fick åka hem och gömma mig hos min familj den veckan. 


Men nu har jag som sagt bara sett en förbättring, fram tills nu, då en hel del små finnar dykt upp. Och NU mår jag skitdåligt över de dr jävla finnarna! Nu vill jag ju bara att det ska fortsätta att bli bra, precis som innan. De där nya finnarna gör mig skitarg. 


Att man inte ser resultat så fort som man hade önskat, och att man till och med kanske blir värre tror jag kan medföra att man mår väldigt dåligt. Har man inte jobbat så mycket mee sig själv som jag har, kanske man lätt faller in i en djupare depression då man tycker illa om sitt utseende och inte ser något ljus i tunneln. 


Jag vill verkligen tipsa om att ta före och efter - bilder, för hur dåligt det än känns för tillfället kan man alltid se tillbaka på alla bilder (ta va varje vecka) och se att huden är i ständig förändring och faktiskt regerar på medicinen. Lita på att du om ett halvår kommer sitta där med drömhy.


och känner du dig riktigt deprimerad, sök hjälp på en gång. Ju längre tiden går desto längre tid kommer det ta att bli frisk. 


 

Mina läppar efter morgonens dusch, det kanske inte ser så illa ut som det är. Men hela underläppen är n bra lös flik som jag sedan drog bort - det svider! Men kan inte låta bli att pilla bort lösa saker..


 

Min hy för tillfället, det se för jävligt ut!


 

Samma del på ansiktet i samma ljus med foundation. Min räddare i nöden, nu ser det inte så illa ut.


  


och med rouge -för jävligt IGEN. Det går inte att få ett jämnt och fint resultat när det är massa finnar i vägen. Kanske borde sluta me sånt. Men då ser jag sjuk ut när jag ä så blek.


jag längtar SÅ tills det är över.



ursäkta alla stavfel men skriver på mobilen och den verkar göra precis som den vill.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards