maroaccutan

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. 
I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned)
Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit ändå. Sedan tänkte jag att jag skulle vara "sjuk" hela helgen så att jag slapp träffa någon men struntar i det.

Det känns så hemskt när man ser ut så här!  Kände mig verkligen helt nere i onsdags, både på grund av uppblossningen och på grund av att jag mår dåligt över lag. Så jag bestämde i min vanliga ordning när det känns hemskt att jag efter alla hjärtans dag dejten skulle tillåta mig själv att ha en HEL dag då jag fick deppa på riktigt och strunta i ALLT annat för att sedan ta tag i livet för att jag ska må så bra som möjligt. Sagt och gjort - igår låg jag i ett mörkt sovrum hela dagen och tittade på en hel säsong av en serie. Idag kändes allt lite bättre och jag har tagit hela dagen till att ha en ljudbok i hörlurarna samtidigt som jag verkligen skurat vart enda litet hörn av lägenheten. Eller okej, vart enda litet hörn av köket, hallen och vardagsrummet. I morgon tar jag sovrummet och badrummet. Det tog alltså SÅÅ lång tid men nu är verkligen varje liten list skrubbad och ren och det gör mycket för välbefinnandet! Att jag bara kan vakna i morgon och gå ut i köket och göra frukost i ett helt rent kök (brukar alltid finnas disk osv för jag inte orkar), så skön känsla! Jag vet att jag mår bäst när det är ordning överallt men när man är deprimerad är det lättare sagt än gjort att ta tag i det. Sedan har jag satt upp en lista på kylskåpet med grejer jag behöver göra/tänka för att må bra. Det är också lättare sagt än gjort att följa den när allt känns mörkt men jag har lärt mig att hur jobbigt det än är kommer det ALLTID bättre dagar då jag tänker "nej, nu måste jag ta tag i det här!" och DÅ kan jag använda listan för att försöka ta mig ur deppen. Fungerar oftast bra. Under kvällen har jag skjutsat en vän till en dejt och sedan ätit mat och tittat på tv. Lugnt och skönt. Jag trivs i mitt eget sällskap, lite för mycket. 

Dessa bilder vill jag knappt ens lägga upp men den här bloggen är till för att visa verkligheten och här är den: 

   

 


Svullna och inflammerade jättehemska. Dessa bilder tog jag i onsdags. Det känns lite bättre idag, så jag tänkte ta bilder i morgon också så ni får se. Och så vill jag bara säga att bilderna ser hemska ut men det är ännu värre i verkligheten, får inte bilder som ger huden "rättvisa" (eller tvärtom?)

Biverkningar då? 
Har inget att uppdatera er om på den fronten. Samma som föregående inlägg. Eventuellt lite torrare ändå i ansiktet. 

Jag fick hem tider för provtagningar med prov-rör (urinprov) idag också. De är utskrivna till vecka 51. vecka 51. Vecka 51. Alltså det är veckan innan jul det. Det första jag tänker är sorgligt nog: SKA JAG VARA NYKTER FRAM TILL JUL? Hur ska jag överleva SOMMAREN? Sedan tänker jag på resten. 11 gånger ska jag gå och ta prover. Ja herregud. Må det bli helt bra denna gång!! 
Till jul... Då går jag typ ut skolan. Herregud vad det ska firas då! Hejdå medicinen! Hejdå efter 3,5 år på skolan! Hejdå staden jag bor i (troligtvis). Det sista vet jag inte om jag ska fira dock. Det blir både JÄTTESKÖNT att flytta och JÄTTESORGLIGT. Jag vet inte hur jag någonsin ska klara av att flytta. Jaja. Det får vi se längre fram. Ni lär ju få följa mig i mina beslut, ska tydligen ha den här bloggen ett tag till. 

Jag vet att jag skrev att hon skrev ut medicinen för längre tid den här gången men jag hade verkligen inte fattat HUR lång tid det betydde förrän jag fattade att jag skulle hålla på till jul.. 
Tidsförståelse och jag hör inte ihop.

Ha en jättetrevlig helg! kram 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards