maroaccutan

Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

Roaccutan - dag 25, torr hud, sår, nässpray.

Av Anonym - 24 februari 2016 01:09

Idag har jag nått dag 25 med roaccutan.
Jag har upptäckt 2 nya saker:
1. Min hud på kroppen har blivit torrare. Är alltså inte bara torr i ansiktet längre utan det har spridit sig till övriga delar. Jag har "torrfläckar" här och där och det blir lätt rivmärken när jag kliar mig någonstans. Måste försöka bli mer ordentlig med att smörja in hela kroppen.
2. Jag får mycket lättare sår. Det som syns på min arm var från början en STOR finne som jag fick ca dag 10 kanske. Jag har aldrig haft finnar på övriga kroppen, bara små prickar lite här och där som inte direkt stört mig. När jag var yngre kanske jag hade lite finnar på ryggen och så, men that´s it. En sån här på armen har jag aldrig varit med om. Jag kunde inte låta bli att klämma lite på den och det resulterade i ett sår som sitter kvar fortfarande och inte verkar vilja gå bort på länge.

Jag fick även en finne på hakan idag som jag inte kunde låta bli att pilla på och det blev snabbt som satan ett sår av den också. Det är inte precis som att jag tar i med hårdhandskarna och riktigt massakerar dem, utan jag klämmer lite lätt (ursäkte äckel-faktorn, men ni som läser den här bloggen vet hur det är. ) Jag var väl medveten om att man inte ska göra så med finnarna innan, men man vill inte gå ut med en gul eller stor finne i ansiktet, så då gör man något åt det - där av mina ärr. Men med roaccutan tror jag DEFENETIVT att det inte är någon bra idé att klämma finnar då de som sagt resulterar i sår som inte verkar vilja försvinna speciellt fort.


   



Annars då?
Jo jag är EXTREMT förkyld. Jag har alltid varit försiktig med att använda nässpray då jag tycker att det svider så mycket i näsan, men det är ingenting mot vad det gjorde idag. Sedan jag började med Roaccutan har min näsa som jag sagt förut blivit väldigt torr inuti, jag blöder och det svider. Jag har gått flera dagar med tok-täppt näsa men idag stod jag inte riktigt ut med att inte kunna andas normalt längre så jag tog ett sprut nässpray. AJ SOM FAN, säger jag bara. Som att hälla salt i ett sår. Nej, det gör jag inte om. Jag tackar gud för nässprayen nozoil som jag använder hela tiden för att få näsan mindre torr och svidande.

Idag testade jag att spraya ansiktet med mammas brun utan sol också.
Jag har haft just den sprayen själv några gånger då jag aldrig blir lika brun i ansiktet som på kroppen när jag solar, så den har gjort att brännan sett jämnare ut. Det kändes bättre att få lite färg, men en liten varning: När man är såpass torr i huden som jag är nu fäster den helt otroligt mycket bättre och snabbare än jag är van vid, så blev kanske liye väl mycket färg. Sedan får man passa sig om man har några speciellt torra fläckar, för där blir man brunare än där man är mindre torr = ojämt resultat.

Jag önskar att jag kunde ha börjat med den här medicinen efter en sommar så att jag hade kunnat äta den under vintern för det hade inte varit lika "krångligt".
Har aldrig känt mig så blek som nu då jag brukar vara utomlands i slutet av hösten/vintern, men inte i år.
Och jag är verkligen en sol-narkoman så så fort solen kommer fram redan nu i (snart) mars - april brukar jag passa på att sola. Så till sommaren när alla andra är bruna kommer jag nog känna mig blekast och fulast i världen.
Men som sagt, brun utan sol får nog bli min vän framöver, hur jag nu ska lyckas få det jämt över hela kroppen.. Det blir en kul utmaning, haha.

Nu måste jag sova, har vänt på dygnet när jag är sjuk och inte orkar ta mig ur sängen. Hade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards