maroaccutan

Direktlänk till inlägg 25 februari 2016

Roaccutan dag 26 - idag känner jag mig ganska fin / sol

Av Anonym - 25 februari 2016 00:50

 

Idag känner jag mig faktiskt ganska fin i huden. Förutom det jag lyckas förvandla till sår i mitt ansikte så försvinner finnar ganska fort. De kommer fort och försvinner fort, så det kan ändras från morgon till kväll. Just idag har jag känt mig rätt fin. Åtminstone på den här sidan av ansiktet, haha.


Jag får ju lite smått panik nu när solen skiner. Ni har märkt efter mina inlägg att jag älskar solen, jag älskar att sola och älskar att vara brun. Men mest älskar jag känslan av solen som värmer i ansiktet, och att suga åt mig ljuset, för det gör mig så glad. Har ni hört talas om högkänsliga personer? Jag är en sån. Och på mig tar vintermörkret väldigt hårt, och när solen kommer fram blir jag lycklig ända in till själen. Helst vill jag åt varje timme som solen skiner utomhus. Det har varit underbart väder i flera dagar och jag har legat inne sjuk, men idag orkade jag ta mig ur sängen och sätta mig i solen. Jag vet att det ska vara farligt att sola när man äter roaccutan, men jag antar att Jag får testa mig fram. Jag satt ca 2 timmar i solen med smink, tror det innehåller solskyddsfaktor, men det syns på mina kinder och näsa att solen tagit för jag har blivit röd. Men det var underbart! Jag kommer inte kunna undvika solen hela våren och sommaren, så är det bara, så jag kommer testa mig fram.


Idag har varit en bra dag över huvud taget, jag har känt mig glad.

jag tänker att jag ska skriva lite om hur jag mår psykiskt också eftersom det som sagt var det jag själv var mest orolig för inför att börja med medicinen. Så idag är jag som sagt glad.

På biverkningarna står det ju även att man kan bli aggressiv. Jag har fått väldigt många små aggressiva utbrmitt sedan jag började med medicinen, men jag kan inte komma fram till om jag alltid är så eller om det blir extra när jag äter medicinen, haha. Det är inte så att jag blir läskig och arg arg, utan bara små mindre utbrott som går över direkt. 

jag har ju skrivit innan att jag åt ett par p-piller som jag mådde ganska dåligt av och fick humörsvängningar av, jag äger dem igen, så de kanske också kan vara orsaken till de små utbrotten. Jag vet att det är konstigt att jag äter dem igen men just nu tycker jag de är värt det eftersom jag både fick fler finnar och gick upp i vikt när jag slutade ta dem. Det är på riktigt svårt för mig att välja mellan att ta p-pillren och få biverkningar som humörsvängningar, oro och cystor (som jag tror beror på dem), eller att gå upp o vikt och få fler finnar. Just för tillfället tycker jag inte att jag mår dåligt av pillren, men jag kommer ihåg att jag kände mig som en mycket gladare person när jag slutade med dem.


jag läste en annan blogg idag också. Hon skrev också om det här med såren som inte läker, det verkar vara en vanlig biverkning. Har ett sår på ett finger som inte går bort och igår kliade jag på en torrfläck som också blev ett sår. Känns som jag kommer vara väldigt vacker det här halvåret..


är som vanligt uppe mitt i natten så nu ska jag sova.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards