maroaccutan

Direktlänk till inlägg 12 april 2016

isotretinoin - dag 72 - det går fort

Av Anonym - 12 april 2016 23:18

 
Heej på er! Gud vad fort tiden går! Redan dag 72, det är ganska många dagar med en sån är medicin det! :) Tänkte på här om dagen också att jag varit nykter (med ett liiitet fusk en gång) ganska länge nu, och det har inte känts så tråkigt alls faktiskt! Fast idag sa jag till en kompis att jag måste följa med ut någon dag för att få träffa folk. Hon tyckte att det var helt otroligt att jag hållt mig "hemma" så länge, hon skulle klättra på väggarna av rastlöshet. Jag har faktiskt inte känt att jag behöver gå ut, har trivts ganska bra med att lägga mig i tid och att gå upp i tid och göra en god frukost och träna på morgonen. Umgås med folk på dagarna och sedan mysa hemma eller med någon annan vän som inte är ute på kvällarna. Men nu är till och med jag som trivs väldigt bra i mitt eget sällskap lite rastlös. Jag måste se lite nytt folk verkligen!

Till aknen: Jag har fått EN ny finne. En liten men som står ut och ser typ blå ut när jag sminkar den. Men vet ni vad? Den rör mig inte i ryggen om det bara är den! Jag är så otroligt glad för den hyn jag fått idag att en liten finne inte gör så mycket. Vilken känsla! Mycket ärr har jag fortfarande kvar och håller tummarna för att de går bort tillslut också!

Humöret då? Jag har ju varit lite deppig. Jag är bra på att jobba mig upp från deppighet och jag mår mycket bättre. Men jag är fortfarnde inte "gamla vanliga jag". Jag känner mig väldigt lätt låg och irriterad och idag har varit en sådan dag. Trött och uppgiven typ. Dessutom har jag en vän jag är lite besviken på så det tynger en ju ännu mer.

MEN, sedan kom min pappa på besök som jobbar här i närheten just nu och jag känner mig som en helt ny människa! Det är precis som när jag åker hem och laddar batterierna fast nu kom "hem" till mig istället haha. Han överraskade också med att betala ett nytt gymkort till mig då jag inte har råd som den fattiga student jag är - vilket också tyng mig REJÄLT att det går ut om några dagar, så jag blev överlycklig! Har verkligen lärt mig att ÄLSKA de träningspass jag går på och nu är jag ännu mer motiverad att komma i form!

En tanke som jag fick under min deppiga period idag kom när jag tittade mig i spegeln och inte ville gå till ICA. En ytterligare anledning till att man säkert kan känna sig deprimerad när man äter medicinen. Jag tittade mig i spegeln och tänkte: "Nej usch hur jag ser ut! Jag vill inte gå ut och visa mig någonstans!" Jag fick en känsla per automatik att jag måste sminka över finnarna och så vidare. Men när jag tog en närmre titt i spegeln var där ju inga finnar som var tvugna att täckas över. Det var ju inget som helst fel i mitt ansikte över huvud taget. "Det är såhär jag ser ut, och det här går inte att ändra på". Att man känt sig ful i alla år på grund av finnarna och när de väl går bort känner man sig lika ful iallafall och det finns inget man kan göra åt det. Det finns ingen mirakelmedicin som kan göra något åt mitt utseende.
Man kanske kan känna sig deppig för att när man väl fått bort de där finnarna med den här mirakelmedicinen fortfarande känner sig lika ful? Att det där lyckoruset som man trodde skulle komma när finnarna försvann kanske aldrig kommer, för man känner sig inte nöjd i grund och botten ändå? Med eller utan finnar.

Det var en liten men rejäl svacka. Sedan tog jag mig i kragen och gick till ica ändå. Nu känner jag mig fin igen. Att vara nöjd med sitt utseend hänger mycket ihop med hur man mår över huvud taget tror jag. Är man glad är man nöjd, mår man dåligt är man mindre nöjd.

Jag vet inte vart jag ville komma med det här. Men det var min lägesrapport iaf både angående aknen och humöret. Nu är jag GLAD och har EN finne och skiter fullständigt i den!

Har fått exem på händerna igen också som svider något otroligt. Men det gör inget,
Jo, en sak till. Har köpt blutsaft för blod (järn) brist. Uppdaterar er om jag känner mig piggare och mindre yr med hjälp av den sen.

Ursäkta flummigt inöägg.. Nu är jag skittrött! Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards