maroaccutan

Direktlänk till inlägg 13 april 2016

isotretinoin - dag 73 - LYCKLIGT BESKED

Av Anonym - 13 april 2016 20:46

   
Jag trodde ALDRIG jag skulle känna mig så glad med en så stor, ömmande och blå finne på kinden, haha. Men det är jag, för hör här:


Idag var jag på återbesök hos läkaren. Proverna såg bra ut. Ansiktet såg bra ut, förutom finnen på kinden. Hon var besviken på att jag bar smink och sa åt mig att det täcker igen porerna och jada jada. Men jag kommer så länge jag har alla ärr att sminka över mitt ansikte, så är det bara. Sedan sa hon:
"Nej men det här ser bra ut tycker jag! ät tabletterna 1 månad till sedan får du sluta."
och så skrev hon ut en kräm som jag skulle smörja in mig med mig 2 gånger i veckan innan läggags efter avslutad kur.

FÖRSTÅR NI HUR GLAD JAG ÄR?! Avsluta min kur TVÅ MÅNADER innan jag trodde jag skulle få avsluta den. Det betyder att jag får SOLA! Det betyder att jag får dricka vin! Det betyder att jag slipper de här djävulskt torra läpparna snart och mina smärtande mungipor, mina exem på händerna och kroppsvärken. Aaaaah, jag ville bara gråta av lycka! Skuttade ut till bilen efter dagens besök. Helt underbar känsla verkligen.

Nu håller jag verkligen alla mina tummar och tår för att den här finnen går bort inom den här månaden och att jag inte får några fler så att det bara fortsätter bli bättre sedan. Tänk om jag blir finnfri nu? Helt finnfri! Resten av mitt liv?! Det är FÖR bra för att vara sant! Vilken LÄTT resa. Tänk om jag gått på den här medicinen endast 4 månader och slipper det här helvetet sedan för resten av mitt liv! Jag vet att jag hoppas på alldelles för mycket, men som jag skrivit tidigare, det värsta som kan hända är att jag är lite glad i onödan :D

Jag har fortfarande en hel månad kvar men jag vill bara säga detta:
TVEKA inte! KÖR! Ta medicinen. Jag har klagat, men jag har klagat på småsaker. Allt ont som den här medicinen fört med sig är verkligen bara värt det. Verkligen! 4 månader med lite torrhet, kroppsvärk, blodbrist, lite depp och sedan är man finnfri! Det klarar vem som helst!

hahaha vilken helvändning det blev på mitt humör. Jag är så glad.
Lyckats få till lite skolarbeten och så vidare idag och skaffat jobb där jag får vikariera och nu detta. Det känns som allt är bra nu. HURRA.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards