maroaccutan

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Anonym - 23 mars 2016 11:12

 

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra :)

Jag är hemma hos min familj i min hemstad under påsken.
Det tar mig 5 timmar att köra hit med bil. AJ, säger jag. Ont i benen, knäna och nacken efter att ha suttit och kört så länge. Svettades gjorde jag också, det var helt sjukt, haha. Det är väl för att man är på extra spänn när man kör så länge kanske, jag vet inte.


Jag har fått nya finnar igen. En har jag försökt få bort så den har bildat ett stort sår som jag hoppas går bort snart och den andra hoppas jag går bort av sig själv SNART.


När jag flyttade till min nya stad fick jag en av mina värsta perioder med finnar någonsin, så alla som känner mig där känner mig som att jag har massa finnar, det är det normala för dem ju. Men vet ni hur jobbigt jag tycker det är att komma hem och se ut såhär? Alltså, de som känner mig har sett mig värre.. Men det KÄNNS som det ser extra dåligt ut just nu. Jag vill ju komma tillbaka hit och vara FIN. Här känner alla alla, här är mina kompisar, här finns mina ex. Jag vill ju inte komma hem och känna mig ful. Jag tycker det ör jättejobbigt faktiskt.
När jag var hemma i början under kuren tyckte jag ju det var skönt för jag kunde komma hem och "gömma mig", men nu är det fint väder, alla är ute. Man vill ju inte sitta hemma och gömma sig dygnet runt. Jag vet att det här sitter i MIN hjärna och att ingen annan bryr sig. Men det är jobbigt att ha den känslan, att jag känner mig ful.


Igår när mamma kom hem från jobbet  och vi skulle äta mat öppnade vi faktiskt en flaska prosecco och delade på. Jag vet inte riktigt vad som hände där? Haha. Jag skulle ju gå in i det här med 100% nykterhet var planen. Men det var så mysigt, och så gott! Min mamma är sjuksköterska och hon trodde inte att det var så farligt om jag tog några glas och vi diskuterade om andra bloggar där folk druckit alkohol och om vänner til henne som ätit liknande medicin men som inte alls varit så noga med alkoholen. Så jag tänkte "äsch, EN gång gör väl inget" . Men ska jag dricka alkohol kommer det bli YTTERST sällan. Man ska vara rädd om sin kropp. FESTA kommer jag absolut inte göra.

Ovido - Quiz & Flashcards