maroaccutan

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Anonym - 6 mars 2016 22:21

 

"jag orkar inte gå ur soffan och till badrummet för att göra mig i ordning och tvätta ansiktet för jag orkar inte se mig själv i spegeln eller känna hur det gör ont i huden när jag tvättar mig"


såhär ser jag ut just nu. Jag vill inte att folk ska må dåligt över sina finnar, men här i min blogg skriver jag om mina känslor omkring det och här kommer de: jag vill skjuta mig själv! För det ni ser på bilderna är mitt eget fel. VARFÖR kan jag inte låta finnarna vara?! Så fort jag får en finne vill jag bara ha bort den, jag gör allt för att det inte ska stå ut en stor finne i min hud, men jag VET ju vad det resulterar i. Stora jävla fula sår som inte går att täcka över och som sedan blir ärr. Jävla fan. Kan det inte bara sluta komma finnar nu?! Snart höjer jag dosen själv... Jag vill verkligen inte gå till skolan i morgon. Det känns ännu värre när man fått höra hur fin man är i hyn att sedan komma tillbaka med de här jävla sår jävlarna. USCH. Trist inlägg jag vet, men nu fick jag ut det iallafall.

Av Anonym - 6 mars 2016 19:10

 


Igår var första gången jag tyckte det kändes lite jobbigt att inte då dricka. Jag hade lördagsfeeling och hade gärna tagit ett glas vin medan jag lagade mat. Dessutom visste jag att alla mina kompisar förberedde sig för att gå på en stor fest på kvällen. Jag följde med på förfesten, det var helt okej att vara nykter, men det kändes hyfsat tråkigt att jag inte skulle med på sjölva festen. Jag hade inte köpt någon biljett så jag kunde inte ångra mig. Igår blev jag SÅ sugen på att dricka en massa drinkar och gå ut och dansa. Men sen var jag rätt nöjd när jag satt hemma framför Melodifestivalen med min chokladkaka senare också. Och i morse var jag jätteglad att slippa ångesten som jag annars skulle haft. Medan de andra beställde bakis-pizza gjorde jag en fruktsallad. Winning!


En annan sak jag tycker är jobbigt just nu är om jag skulle gå på en dejt till exempel och bli erbjuden ett glas vin. Jag vet inte hur jag skulle förklara att jag inte drack. Jag ska erkänna att jag skäms över min akne. Jag känner att om jag säger till en kille jag träffar att jag äter medicin mot akne så ska han se mig på ett annat vis, som någon som är ful.. Det är ju antagligen bara i mitt eget huvud. Man SKA inte skämmas över akne, det är en sjukdom som alla andra. Men jag gör det. Jag ser hur folk tittar och pratar om akne, och hur mina vänner får panik när de fått EN finne som går bort efter en dag och inte vill visa sig ute. Jag läste på en annan blogg att hon sa att det värsta med att ha finnar var alla reklamer för medel mot finnar, hur de beskriver det som något äckligt och fult, att man måste få bort dem för att våga träffa nån. Så känner jag med, allmänheten tycker att det är äckligt. Därför överväger jag att ta ett glas om jag skulle gå på någon dejt, jag skäms helt enkelt för mycket över att jag har sån problemhy att jag måste äta en skithemsk medicin mot det.


Idag har jag haft skitont i hela kroppen och i huvudet. Har inte orkat göra någonting. Just idag är jag rätt trött på medicinen.




Ovido - Quiz & Flashcards