maroaccutan

Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Anonym - 26 mars 2016 00:26

  Jag pratade förresten med mamma idag om att jag fått 2 olika förpackningar med Iso. med tabletter som inte såg likadana ut. De ena är orangea och de andra vinröda.
Den första jag fick såg ut såhär:

 

och den andra såhär:

 

Sen den 3:e likadan som den första.


När jag först fick den andra förpackningen sa jag till dem på apoteket att såhär såg inte min förpackning ut förra gången. Jag fick som svar att det var samma medicin men att priserna på medicinen varierar och det är vad som bestämmer vilken jag får..


Mamma sa att det inte är sant. Att det finns SÅ många mediciner som påstås vara exakt samma sak men att de inte är det. Det är något som skiljer dem åt. Hon tog upp olika magmedicner som exempel och sa att de ofta sägs innehålla samma sak men att de ofta inte alls ger samma resultat. Hon säger att man ska få bestämma själv vilken man vill ha eftersom det hänger på priset.


Det här fick mig att fundera.
När jag åt min första förpackning medicin fick jag jättesnabbt fina resultat, medan jag i samma veva som jag började på den andra förpacknigen kände att hyn blev värre igen.
Nu är jag precis inne på den tredje förpackningen som är likadan som den första. Det ska bli spännande att se om det blir bättre nu. I så fall ska jag kräva den i fortsättningen.


Någon som märkt av något liknande? Eller andra skillnader medicinerna emellan?

Ovido - Quiz & Flashcards