maroaccutan

Direktlänk till inlägg 4 mars 2016

Roaccutan - dag 34, bland annat min första muskelvärk

Av Anonym - 4 mars 2016 18:03

Hej! ÅH vad skönt med Fredag!
Jag har inga planer alls för helgen, får se vad som händer.

Jag har haft jätteroligt på min praktik den här veckan, men jag har som sagt varit tröttare än tröttast.
För det första tror jag att det beror på roaccutanen, men också för att jag just fick min första mens

sedan jag startade kuren. (Ja, jag fuskar lite med p-pillrena för att skjuta upp den.)
Varje gång jag har mens har jag några dagar då jag är så trött så att jag tror att jag aldrig mer ska vakna igen, men sedan går det över. Den tröttheten, plus tröttheten jag fått från roaccutanen och dessutom de starka smärtlindrande tabletterna jag tar som gör mig helt dåsig har helt slagit ut mig.
Trots att jag tagit starka tabletter mot mensvärken idag så kände jag en ganska kraftig smärta i ryggen när jag skulle lägga mig för att vila idag. Det gjorde liksom ont i mitten av ryggen, och dessutom i axlar och nacke.
Jag praktiserar ju på en förskola så det blir mycket lyft, och jag som knappt har några muskler. Så det är säkert därför jag fått ont för första gången just nu, för jag brukar aldrig få ont i ryggen annars när jag jobbar.
Nu har jag vilat och det är bättre i både rygg och axlar. Dock har jag mensvärk som smyger sig på nere i ländryggen och jag vill väldigt gärna ta en tablett. Om jag inte tar smärtstillande vid första symptomen slutar det med att jag ligger i fosterställning på golvet och gråter och måste ställa in skola eller jobb för att det gör så ont.
Men nu är jag lite orolig för levern. Som sagt har jag inga vanliga tabletter som t.ex alvedon som man
kan köpa på apoteket, utan starkare. Men eftersom vissa som äter medicinen fuskar med alkohol och klarar sig
borde jag ju kunna ta mina tabletter medan jag inte dricker en droppe alkohol.
Men jag har redan varit orolig för min lever efter alla tabletter plus att jag har druckit alkohol..
Jaja, vi får se vad provsvaren säger senare helt enkelt.


Jag är verkligen världens största hypokondriker, men just nu har jag haft en lång väldigt bra period, så medicinen har inte oroat mig speciellt mycket. Men här om dagen läste jag alla biverkningar och googlade upp alla ord jag inte förstod - DÅLIG idé. Var ju mycket som var "livshotande". Hur ska man veta vilka utslag som är en livshotande sjukdom och vilka som är vanliga utslag?! Hade jag varit inne i en dålig hypokondriker-period hade jag fått ringa läkaren varje dag med olika frågor, haha. Den där blåsan som dök upp igår var ju läskig. men den gick bort under natten.


På vägen hem köpte jag mig en stor gpdispåse, det unnar jag mig när jag har mens!
Nu ska jag bara ligga hemma och käka.

Har fått 2 nya finnar förresten, de är inte stora men de syns. Men alla, även "normala" människor får väl en finne eller två den här tiden i månaden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards