maroaccutan

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Roaccutan dag 37 - det här med alkohol

Av Anonym - 6 mars 2016 19:10

 


Igår var första gången jag tyckte det kändes lite jobbigt att inte då dricka. Jag hade lördagsfeeling och hade gärna tagit ett glas vin medan jag lagade mat. Dessutom visste jag att alla mina kompisar förberedde sig för att gå på en stor fest på kvällen. Jag följde med på förfesten, det var helt okej att vara nykter, men det kändes hyfsat tråkigt att jag inte skulle med på sjölva festen. Jag hade inte köpt någon biljett så jag kunde inte ångra mig. Igår blev jag SÅ sugen på att dricka en massa drinkar och gå ut och dansa. Men sen var jag rätt nöjd när jag satt hemma framför Melodifestivalen med min chokladkaka senare också. Och i morse var jag jätteglad att slippa ångesten som jag annars skulle haft. Medan de andra beställde bakis-pizza gjorde jag en fruktsallad. Winning!


En annan sak jag tycker är jobbigt just nu är om jag skulle gå på en dejt till exempel och bli erbjuden ett glas vin. Jag vet inte hur jag skulle förklara att jag inte drack. Jag ska erkänna att jag skäms över min akne. Jag känner att om jag säger till en kille jag träffar att jag äter medicin mot akne så ska han se mig på ett annat vis, som någon som är ful.. Det är ju antagligen bara i mitt eget huvud. Man SKA inte skämmas över akne, det är en sjukdom som alla andra. Men jag gör det. Jag ser hur folk tittar och pratar om akne, och hur mina vänner får panik när de fått EN finne som går bort efter en dag och inte vill visa sig ute. Jag läste på en annan blogg att hon sa att det värsta med att ha finnar var alla reklamer för medel mot finnar, hur de beskriver det som något äckligt och fult, att man måste få bort dem för att våga träffa nån. Så känner jag med, allmänheten tycker att det är äckligt. Därför överväger jag att ta ett glas om jag skulle gå på någon dejt, jag skäms helt enkelt för mycket över att jag har sån problemhy att jag måste äta en skithemsk medicin mot det.


Idag har jag haft skitont i hela kroppen och i huvudet. Har inte orkat göra någonting. Just idag är jag rätt trött på medicinen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards