maroaccutan

Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

isotretinoin dag 44 - kroppsvärk, svar på kommentar

Av Anonym - 13 mars 2016 14:28

 

Jag blir så ARG. Skrev precis ett långt inlägg som bara försvann.
Bilden visar hur jag ser ut idag. Tycker jag blir värre och värre för var dag.
Men idag ska jag bara vara hemma utan att träffa någon så kommer inte att sminka mig.

Tror ni sminket påverkar finnarna även om man äter medicinen?


Idag har jag en sån där kropps-värk dag. Konstigt att de bara kommer någon gång då och då. Men bra förstås, så jag slipper ha ont varje dag. Jag orkar inte gå omkring och göra saker, jag orkar inte sitta i soffan och jag orkar inte ligga i sängen. Allt är för obekvämt! Men jag måste ju välja något av alternativen så nu har jag hamnat i sängen framför en serie. Det gör ont i nedre ryggen som om jag hade mensvärk, det gör jätteont i knäna och det liksom strålar upp till höfterna. Ont i huvudet har jag också. Jag har inte gjort något som är speciellt ansträngande fysiskt så det måste ju komma från medicinen? Ska prata med läkaren om det i morgon.


Jag har valt att börja använda namnet isotretinoin istället för roaccutan nu istället ändå. Det är ett svårare namn, men medicinen heter ju faktiskt så idag, haha.


Jag har även fått min första kommentar. TACK för den! Blev så glad att se att åtminstone en person läser bloggen, haha. Det var en tjej som är inne på sin 3:e vecka med isotretinoin och hon undrade om jag läser några fler bra bloggar. Jag googlar "isotretinoin blogg" eller "roaccutan blogg" i stort sett varje kväll. Tyvärr läser jag bara lite och lägger inte namnen på minnet. Men nästa gång jag läser någon extra bra blogg ska jag komma ihåg att tipsa. Hoppas att det går bra för dig med medicinen, att du får fina resultat och minimala biverkningar!

 
 
Matilda

Matilda

14 mars 2016 18:11

Hallå!
Först & främst: TACK FÖR DIN BLOGG! Den är till så stor hjälp och pepp för en annan som kämpar på med aknen! Du verkar ju ha fått ett fint resultat hittills tycker jag, bakslag får nog alla även fast det såklart känns förjävligt. Fortsätt kämpa!
Själv påbörjar jag min första Iso-kur idag, med skräckblandad förtjusning! Hoppas givetvis på samma fina resultat som du, men förväntar mig ändå en lååång och jävlig väg dit. Lika bra att förbereda sig på all världens hemska biverkningar, så kan man bara bli positivt överraskad ;)
Vore kul med ett inlägg om dina sammanställda tips för andra som äter kuren, såsom produkter/smink/osv, eller bara allmänna tips :)
Ska bli väldigt spännande att följa din resa med Isotretinoin!
Ha det fint & lycka till! / Matilda

http://www.kampenmotfinnarna.blogg.se

Anonym

15 mars 2016 17:49

Tack så hemskt mycket för din kommentar och pepp! :) Gjorde mig så glad! Jag ser fram emot att följa din resa på din blogg :) Jag hoppas att du får de resultat du vill ha med så lite biverkningar som möjligt. Roligt att hitta någon som också är i början på sin kur, då kan man peppa varandra :) Jag har gjort ett inlägg med tips på bloggen! Lycka till! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards