maroaccutan

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Dålig medicindag och påsk

Av Anonym - 25 mars 2016 23:51

 

Så här kreativ är jag.. .

 


Hej och glad påsk på er!

Påsken är ju precis som julen en riktig hemvändar - högtid. Min hemstad är ju en typisk små-stad och under den här påsken känns det som alla har kommit hem. Det är vid såna här stor-helger det kan vara jobbigt med alkoholen. Ska jag vara med och gå ut nykter bland alla redlösa eller stanna hemma helt och hållet? Missar jag världens bästa påsk om jag stanar hemma eller är det skönare att vara hemma om jag ändå ska vara nykter? Jag tänker på två olika saker angående att vara nykter:


1. När man själv dricker och börjar hamna i det där stadiet då man kanske härjar till det lite extra, vill sjunga en låt extra högt, dansa framför alla eller skämta så är det faktiskt JOBBIGT att ha en nykter person med sig som ser allt helt klart och upptäcker hur varje människa förändrar sig lite mer efter varje glas. Det är jobbigt att ha någon med som ser igenom allt och tänker "Gud vad konstiga människor är när de är fulla". Det är jobbigt (även om det är bra) att ha med sig en nykter kompis som säger "ska du verkligen ta en tredje shot fireball?". Ibland blir folks stämning nerdragen om det sitter nyktra människor runt omkring. Återigen sitter det här mest i mitt huvud med all säkerhet eftersom det faktiskt är mina bästa vänner jag pratar om, och de vil nog ha med mig oavsett om jag är nykter eller ej.


2. Det är jobbigt att vara nykter bland massa aspackade människor. För här i min lilla stad är påskhelgen inte en helg då de flesta ungomar tar ett glas vin eller två utan här festas det ordentligt. Jag vet att jag tycker att det är jobbigt med folk som skriker när de pratar, som råkar spotta en i ansiktet när de ska förklara någonting utan att märka det, folk som vinglar in i en och folk som säger massa konstiga saker. Jag kan ha roligt när jag är nykter men det är jobbigt att vara den där enda som inte verkligen släpper loss. Det är jobbigt i en småstad där ALLA är på samma ställe och man ser sina ex flirta med andra, det är ibland jobbigt att vara de enda som ser allting klart och tydligt.


3: (Det kom visst en 3:a också) Det är faktiskt också väldigt ROLIGT ibland att vara den enda som är nykter. Den enda som ser allt klart och tydligt, så länge det inte handlar om någonting jobbigt. Det är roligt att komma ut och träffa gamla vänner oavsett om man är lite lullig eller ej. Det är också spännande att verkligen se klart på HUR folk pratar till en när de är fulla och vad de egentligen säger. Det är roligt att märka vem som flirtar med en och vilka som flirtar med andra. osv 


Idag är jag hemma iallafall. Jag skjutsade hem min lillebror från mamma förut och vi tog en snabb-titt på stan och på den lilla stunden hann jag se hur många som hels som jag kände. Jag önskade att jag också kunde fått vara med och festa och gå ut och haft roligt! Samtidigt har jag i baktanken vilken ångest jag hade haft i morgon, och att det kanske inte alls hade blivit så kul som jag tror. Känslorna förstärks så mycket när man druckit alkohol och lika roligt som det är att träffa på gamla vänner och ex osv lika jobbigt kan det vara. Äsch, jag får bara inse att jag vet inte hur det skulle ha varit, det kunde ha varit jättekul och det kunde ha varit katastrof. I morgon kan det bli jättekul och det kan bli katastrof. Vi får se hur jag gör. Det som är positivt är att OM det skulle bli katastrof kan jag bara sätta mig i bilen och dra hem, vilket man ju inte gör när man druckit. Och gå ensam hem är ett big No-No i den här staden. Har hänt för mycket hemskt den sista tiden.

Idag har jag haft en så kallad "dålig medicin-dag" (istället för typ dålig hår-dag.). Jag och mamma åkte på en shoppingrunda och spenderade hela dagen med att gå i affärer. Jag hade svinont i knäna, i benen, i FÖTTERNA, i ryggen, i axlarna, i höfterna och i armarna. Jag flagnade i ansiktet, var röd i ögonen och var lätt röd i ansiktet hela tiden. Jag var jättevarm och kände mig svettig och SJUKT lätt-irriterad. Det vet jag inte om det beror på medicinen, men vem skulle inte bli irriterad av ont i hela kroppen osv? Jag blir dessutom frustrerad när min värk inte tas på allvar. Några gånger kände jag för att börja grina. Jag ville bara sätta mig ner och dö, och dessutom är det riktigt utmattande att ha ont överallt. Men jag får hela tiden svar som: "Det är för att du gått hela dagen,  det är för du suttit i soffan hela tiden,  ja men du bär ju på tunga kassar" osv. Ja, så är det kanske. Men värken beror inte på att jag bär kassar, sitter ner eller går osv utan på det i samband med medicinen, för så här har jag aldrig känt annars i såna här situationer. JAG känner MIN kropp och jag vet att det inte är normalt för min kropp att bete sig såhär. Och när det blir så när jag inte är van det tycker jag det är skitjobbigt. För en kvinna över 50 är det kanske inte konstigt att bli stel och få ont efter att ha suttit still i soffan framför några program men för MIG är det skitjobbigt för det ska inte vara så i min kropp.

Jag ska sluta klaga från och med i morgon. Jag förstår att folk tycker det är jobbigt. Och jag själv tycker att det är ÄNNU jobbigare när jag inte får det "stöd" jag tycker att jag behöver. Jag antar att jag är väldig överkänslig och klagig så jag får sluta med det helt enkelt och bara bita ihop. För hur det än är har jag inte en tanke på att sänka dosen på medicinen för jag vill ha bort de här finn-jävlarna. Det är ett tag kvar så bita ihop är vad jag får göra.


Kram på er :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards