maroaccutan

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

isotretinoin - samma men olika medicin?

Av Anonym - 26 mars 2016 00:26

  Jag pratade förresten med mamma idag om att jag fått 2 olika förpackningar med Iso. med tabletter som inte såg likadana ut. De ena är orangea och de andra vinröda.
Den första jag fick såg ut såhär:

 

och den andra såhär:

 

Sen den 3:e likadan som den första.


När jag först fick den andra förpackningen sa jag till dem på apoteket att såhär såg inte min förpackning ut förra gången. Jag fick som svar att det var samma medicin men att priserna på medicinen varierar och det är vad som bestämmer vilken jag får..


Mamma sa att det inte är sant. Att det finns SÅ många mediciner som påstås vara exakt samma sak men att de inte är det. Det är något som skiljer dem åt. Hon tog upp olika magmedicner som exempel och sa att de ofta sägs innehålla samma sak men att de ofta inte alls ger samma resultat. Hon säger att man ska få bestämma själv vilken man vill ha eftersom det hänger på priset.


Det här fick mig att fundera.
När jag åt min första förpackning medicin fick jag jättesnabbt fina resultat, medan jag i samma veva som jag började på den andra förpacknigen kände att hyn blev värre igen.
Nu är jag precis inne på den tredje förpackningen som är likadan som den första. Det ska bli spännande att se om det blir bättre nu. I så fall ska jag kräva den i fortsättningen.


Någon som märkt av något liknande? Eller andra skillnader medicinerna emellan?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym - 25 februari 2018 21:11

  https://www.google.se/search?q=alkohol&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjktO3_8cHZAhUKWCwKHbHHDasQ_AUICigB&biw=1536&bih=710#imgrc=8siEb6FmeOauJM:    Jag kom på att det förra inlägget kanske kom lite appropå ingenting?Jag vet inte ens om...

Av Anonym - 25 februari 2018 19:50

    Igår hade jag första utekvällen sedan jag började äta medicinen. Drack ett glas alkoholfritt vin när vi var ute och åt, nocco på förfesten och festade med loka på krogen. Jag brukar hellre stanna hemma än att gå ut nykter, men just nu undrar...

Av Anonym - 21 februari 2018 10:17

          Heej! Dessa bilder tog jag i måndags när det hade gått exakt 2 veckor av kuren. Även om det inte ser så fint ut så är huden SÅ mycket bättre! Det som syns på bilderna är "bara" de röda märkena som blir kvar efter aknen och jag bruka...

Av Anonym - 16 februari 2018 22:36

Hej igen! Hoppas ni har en bra fredag. I onsdags hade huden verkligen blossat upp - dag 9. (Bilder på detta längre ned) Jag var ledsen hela dagen och funderade verkligen på att ställa in min alla hjärtans dag dejt med min bästa kompis,men gick dit än...

Av Anonym - 13 februari 2018 10:35

Heej! Jag tänkte bara meddela att jag en vecka in på kuren tycks få min uppblossning. Fast jag vet inte säkert, för det är ju så här min hud är annars också. Det kan vara bra en vecka och jätteilla nästa. Har fått en finne som verkligen är svullen oc...

Ovido - Quiz & Flashcards