maroaccutan

Alla inlägg under mars 2016

Av Anonym - 2 mars 2016 15:52


Jag får der inte att synas speciellt bra på bilden. Men idag fick jag MASSA små röda prickar på mina händer, som någon form av torrexem. Ni kan inte ana hur mycket det sved att smörja in dem. (Okej, ni som har eksem i vanlga fall kanske har en aning, haha) 

Av Anonym - 1 mars 2016 21:43


 

Så här ser min hy ut precis just nu. Nytvättad och nyinsmord. Den extra röda grejen på ena kinden är ingen ny finne, utan ett sår som jag kliat på som blivit rött. Så inga nya finnar! Halleluja.

Det var så roligt att komma tillbaka till skolan efter ett ganska långt upphåll - ca 2 veckor. Det har hunnit hända en hel del sedan mina kompisar såg mig sist. Jag blev så glad när jag fick höra även från dem, som jag fortfarande inte känner så väl att jag såg så fin ut i hyn. Det värmde verkligen att höra att det inte är bara jag som ser skillnad.
För ärligt talat, en vanlig människa som ser bilderna ovan skulle tycka att de ser hemska ut, medan jag som levt med akne så länge tycker att jag fått fantastiska resultat. Som en kompis sa:
" Du har blivit så fin i hyn, det syns verkligen att det blivit bättre" Jag var ju snabb med att svara: " Ja men det är ju massa röda ärr osv som syns fortfarande" och hon fortsatte: "Ja men förut syndes det liksom att du hade som knottror, massa saker som stack ut typ, nu ser du så slät och fin ut".  Jag blir så glad när människor som jag inte kännt alls länge är så snälla och säger såna saker till mig, jag tror inte de anar hur mycket det betyder.

Lite uppdatering om läget annars. I måndags (igår alltså) gick jag min första skoldag på lite över 2 veckor som sagt. Första dagen på de veckorna jag inte haft alla mina produkter i närheten. Gick i skolan en lång dag för att sedan göra massa annat fram tills kvällen utan att komma hem. Redan efter halva skoldagen hade halva mitt ansikte börjat flagna och mina ögon var knallröda. På kvällningen förbannade jag mig själv och sa att jag ALDRIG någonsin mer ska lämna lägenheten och glömma lepsyl. Alltså ni skulle sett mina läppar, har aldrig varit med om något liknande, kunde knappt prata i slutet av dagen för de var så torra och gjorde så ont, och det ser ut som jag har något konstigt tvångsbeteende när jag slickar mig om läpparna hela tiden, haha. Jag har även märkt att jag är lätt röd i ansiktet hela tiden. Jag ser inte riktigt normal ut någonstans alltså, vita flagor i ansiktet, knallröda ögon och rödflammande kinder och näsa. FIn tjej. Meeen, det är värt det.

Jag har för mig att de andra bloggarna jag läst har börjat med att äta 30 mg roaccutan och sedan fått höja dosen till 40 och sedan 60 osv. Men jag upptäckte att det står 20mg på mina tabletter och jag äter 3 om dagen, så då borde det ju bli 60 mg. (mattesnillet.) Då kanske jag inte får höja min dos när jag träffar läkaren? Ska kolla med dem.
Är för övrigt sjukt nervös inför läkarbesöket plötsligt. Jag är SÅ rädd att proverna ska visa något fel. Inte för att jag är rädd för levern inte, nejdå, här oroar jag mig för att jag ska vara tvungen att sluta äta tabletterna och få lov att gå tillbaka till mitt finniga jag. Hemska tanke! Men jag håller tummarna i 2 veckor till tills jag ska dit.

Humöret och så då?
Igår hade jag en SUPERbra dag. Idag har jag haft en låg dag. Dåligt med energi och tålamod. Är EXTREMT trött.

Nu måste jag plugga, klockan 22 på kvällen, har så bra rutiner.
God natt.


Ovido - Quiz & Flashcards